Niels Jørgensen

Niels - den erfarne politiker

• 24 år i Kommunalbestyrelsen
  • Gennemlevet Vallensbæks udvikling i hele sit liv.
  • Opvokset på Frederiksberg samt i sommerhus på Gaunøvej, senere helårshus i 60'erne. Efter soldatertid købt grund på Syvhøjvænge og byggede hus der. Købt "Toftegård" i Landsbyen og har renoveret og boet der de sidste 40 år.
  • Driver egen elektronik- og automationsvirksomhed, samt hestepension. Passionen for heste stammer tilbage fra ungdommen og Niels har således også været Gardehusar.
  • Er gift med Inge gennem nu snart 50 år, og har 2 af sønnerne boende i Vallensbæk. - Nyder at være Bedstefar, men også at være den aktive erhvervsmand. Er udpræget gør-det-selv-mand.
  • Uddannet revisor, arbejdet som økonomichef, direktør i amerikansk EDB-firma, og nu med eget firma i Vallensbæk.
  • Har været med i Skolebestyrelse (skolenævn) på Vallensbæk skole i 8 år, ligeledes taget en tørn i menighedsrådet, opstartet Grundejerforeningen Syvhøjvænge, viceoldermand i Bylauget samt deltaget aktivt i sønnernes fritidsaktiviter i sin tid. Er selv tidligere sejler og var med til at stifte VSK  som helt ung.
  • Brænder for Vallensbæk med stor fokus på de Grønne områder, kontrolleret afpasset boligbebyggelse, ændringer i den demografiske udvikling herunder fokus på skoler og institutioner, fokus på ændrede behov og ønsker for den stærkt stigende andel af kommunens ældre borgere, og ikke mindst at arbejde for reducering af støj i kommunen. Medlem af Bylauget og Lokalhistorisk forening.
  • Passer godt på kommunens økonomi, men må bøje sig for flertallets beslutninger. - Med fornuftig planlægning kan Vallensbæk fortsætte som selvstændig kommune.
  • Ønsker større fokus på de ældste borgere og mener der er behov for at planlægge et "tidssvarende" pleje-/ældrehjem, som supplement til vore ældreboliger og demensplejehjem. Og samtidig skal vi ikke glemme den nye store gruppe af aktive seniorer, men lytte til hvad vi kan gøre her.